Puštajte deci filmove "Hari Poter"
IZVOR: TANJUG
Filmovi sa "magičnom" dimenzijom, poput serijala o čarobnjaku Hariju Poteru, podstiču dečju maštu, tvrdi grupa istraživača sa Univerziteta u Lankasteru, pozivajući škole da češće vode đake da vide ovakva ostvarenja.
Predmet istraživanja britanskih naučnika, čije rezultate prenosi britanski Dejli mejl, bio je uticaj koji fiktivni junaci poput čarobnjaka i vila, ali i Deda Mraza, imaju na decu. Naučnici smatraju da verovanje u nadrealne pojave, kao što su jahanje na metli ili životinje koje umeju da govore, ukazuje na sposobnost stvaranja novih svetova, a samim tim i novih perspektiva za rešavanje problema.
Istraživanje je obuhvatilo 52. dečaka i devojčica uzrasta između četiri i šest godina, podeljenih u dve grupe koje su gledale različite odlomke filma "Hari Poter i kamen mudrosti".
Prvoj grupi su prikazane "magične" scene, sa mnoštvom čarobnjaka i magičnih štapova, dok je druga pratila junake u normalnim situacijama. Nakon projekcije, deca su bila podvrgnuta raznim testovima tokom kojih je trebalo da osmisle neku priču, zamisle razne načine upotrebe nekog predmeta i nacrtaju realne i izmišljene predmete.
Deca su ocenjivana prema spontanosti, broju ponuđenih alternativa i originalnosti.
Rezultati istraživanja su pokazala da su deca iz grupe koja je videla magične scene daleko bolje reagovala na ponuđene zadatke i postigla bolje ocene po svim kriterijumima.
Istraživači su, potom, sproveli slično istraživanje sa grupom dece stare između šest i osam godina i dobili približno iste rezultate. "Magično" razmišljanje omogućava deci da stvaraju fantastične svetove i povećava njihovu sposobnost da shvate svet u kojem žive i da na njega utiču iz raznih uglova, navode Judžin Subotski, Kler Hejsted u Nikola Džons, stručnjaci psihologije na Univerzitetu u Lankasteru.
Oni smatraju da knjige i filmovi o magiji pomažu deci da prošire svoju maštu i da razmišljaju na kreativniji način.
Istraživanje je obuhvatilo 52. dečaka i devojčica uzrasta između četiri i šest godina, podeljenih u dve grupe koje su gledale različite odlomke filma "Hari Poter i kamen mudrosti".
Prvoj grupi su prikazane "magične" scene, sa mnoštvom čarobnjaka i magičnih štapova, dok je druga pratila junake u normalnim situacijama. Nakon projekcije, deca su bila podvrgnuta raznim testovima tokom kojih je trebalo da osmisle neku priču, zamisle razne načine upotrebe nekog predmeta i nacrtaju realne i izmišljene predmete.
Deca su ocenjivana prema spontanosti, broju ponuđenih alternativa i originalnosti.
Rezultati istraživanja su pokazala da su deca iz grupe koja je videla magične scene daleko bolje reagovala na ponuđene zadatke i postigla bolje ocene po svim kriterijumima.
Istraživači su, potom, sproveli slično istraživanje sa grupom dece stare između šest i osam godina i dobili približno iste rezultate. "Magično" razmišljanje omogućava deci da stvaraju fantastične svetove i povećava njihovu sposobnost da shvate svet u kojem žive i da na njega utiču iz raznih uglova, navode Judžin Subotski, Kler Hejsted u Nikola Džons, stručnjaci psihologije na Univerzitetu u Lankasteru.
Oni smatraju da knjige i filmovi o magiji pomažu deci da prošire svoju maštu i da razmišljaju na kreativniji način.
Нема коментара:
Постави коментар